Kisah Enche WSW: Babak 1

Posted: July 30, 2010 in WSW
  • Front Strut Bar
  • Rear Anti-Roll Bar
  • 4-2-1 Exhaust System
  • Polished Throttle Body
  • Bendix Metal King Brake Pad
  • Proton R3 Aluminum Gear Knob
  • M7 10W-40 Super Street SM-CF Engine Oil
  • Denso Iridium IT20
  • Stainless Steel Air Filter
  • Adjustable Fuel Regulator
  • Adjustable Cam Gear

Wish List gua

  • Pro RS Steel Braided Brake Hose
  • Bridgestone Potenza RE001 205-45-R16
  • Haltech Platinum Sprint 500

Still far to go to achieve my dream..

Advertisements
Comments
  1. sean zx10 says:

    abg pomen…bnyk tgk modifikasi abg pomen lebih kepada prestasi pemanduan…hanya 2, 3 ketui je utk fuel saving…ape modifikasi prestasi membantu penjimatan minyak?

    • muserella says:

      Okay..bagus soalan itu wahai Encik Asran. Untuk modifikasi kenderaan, pengiraan adalah sangat penting. Tak boleh main sumbat je semua bolt on device ni.Jangan sebab orang lain pasang kita pon nak pasang, tapi tak tau apa yang kita buat. Paling best kalau kita kena tapau dengan kereta yang hanya buat mod basic tapi mod die betul.

      Sebagai jurutera R&D Proton, anda patut lebih tahu akan kemampuan & ciri-ciri enjin Campro. Terlalu banyak restriction dalam enjin itu, so nak mod ikut tahu mana nak mod & apa tujuannya. apa yg sy buat, improve kan “ruang pengudaraan” supaya enjin lebih mudah bernafas. Then ignition supaya ia mendapat api yg cukup. Selesai intake..kite pergi ke exhaust plak..buang cat-con yg menyekat bnyk kuasa enjin demi menjaga alam sekitar. Kemudian selaraskan pressure minyak supaya ia sesuai dgn setup baru kita. Sebab ECU kita tak tahu yang kite dah mod, So ECU itu tetap akan supply minyak enjin seperti normal & kita tidak akan mencapai performance yang kita nak, lebih teruk jika enjin menjadi kurang efisyen. Power tiada minyak kuat..maka di sini lah fuel pressure regulator amat berguna. kalau ade voltage stabilizer lg bagus. Most of mod ni use our logical..treat your car like she’s alive not as a machine.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s